Café Review: Supplizio, Rome

Supplizio

Supplizio

Supplizio

Supplizio

Supplizio takes Roman street food to a whole other level in a cosy vintage-y cafe tucked into the cobbled side streets in the centre of Rome. Its brick walls and grand armchairs give inelegant snacks a very classy edge, despite it being served in paper tubs and even egg holders! I adore the contrast.

Supplizio interior

Supplizio interior

Supplizio menu

Supplizio menu

The menu is short and sweet; Supplizio focus their attention on a few select items and make them absolute perfection.

As the café’s name suggests, supplì are the speciality here. You have probably heard of arancini; well supplì are essentially the same thing, just smaller and oval in shape. Little balls of risotto, flavoured, given a cheesy centre, crusted in breadcrumbs and deep-fried until glistening golden and crisp.

Other Roman specialities on offer here include baccalà (salted cod fish), which is added to Supplizio’s panzanella salad (another classic; a bread salad which I can assure you is much more exciting that it sounds) and polpette di alici (anchovy balls, again, don’t be put off too soon!)

Supplizio menu

Supplizio menu

Panzanella salad with baccalà + supplì

Panzanella salad with baccalà + supplì

The panzanella salad is exquisite. Fresh tasting, full of fresh herbs (basil and celery tops) and tomato and with a generous serving of soft, delicious, delicate baccalà, which was far less salty that I was expecting. It was also extremely light, which you wouldn’t expect from a salad composed predominantly of cubes of bread.

Panzanella salad with baccalà (updated presentation)

Also try the herb salad with tuna and anchovies for some tasty ‘super greens’.

Tuna salad

Tuna salad

supplì

supplì

supplì bianco

supplì bianco

I tried both the supplì rosso and bianco; the first, the classic Roman version with tomato and meat, and an oozy mozzarella centre. The ‘white’ version is a creamy mushroom and herb supplì. Both had an ultra-crunchy exterior coating flavoursome al dente rice. They make for a perfect midday snack.

supplì rosso classico

supplì rosso classico

Supplizio

Via dei Banchi Vecchi, 143

00186

Rome

T: +39 (0)6 8987 1920

www.supplizio.net

Open 12:00-21:30 (Mon-Thurs), 12:00-22:30 (Fri & Sat)

Traduzione in Italiano:

Supplizio porta il cibo di strada romana ad un altro livello in un accogliente caffetteria con un’atmosfera “vintage”, nascosto nelle strade laterali lastricate del centro di Roma. Le sue pareti di mattoni e grandi poltrone danno una grande eleganza ai snack ineleganti, nonostante sia servito in vaschette di carta e anche le scatole delle uova! Adoro il contrasto.

Il menu è breve e conciso; Supplizio concentra la sua attenzione su alcuni piatti e li fa con perfezione.

Come suggerisce il nome del café, i supplì sono la specialità qui. Probabilmente avrete sentito parlare di arancini; ben, i supplì sono essenzialmente la stessa cosa, ma sono più piccoli e di forma ovale. Le palline di risotto, aromatizzato, con un centro di formaggio, poi incrostata nel pangrattato e fritti in olio fino a quando sono scintillanti, dorate e croccanti.

Altre specialità romane in offerta qui includono il baccalà, che si aggiunge alla panzanella (un altro classico—vi posso assicurare che è molto saporito) e le polpette di alici (le palle di acciughe—dovete provare questi!)

La panzanella è squisita. Fresco, pieno di erbe aromatiche (basilico e, credo, le foglie di sedano) e pomodoro, e con una generosa porzione di dolce, deliziosa, e delicata baccalà, che era molto meno salata che mi aspettavo. Questo piatto è stato anche estremamente leggero, che non ci si aspetterebbe da una insalata composta prevalentemente da cubetti di pane.

Ho provato sia il rosso supplì che bianco; la prima—la versione classica romana con pomodoro e carne, e un centro di mozzarella fondente. La versione bianca è una cremosa creazione fatta con funghi e erbe. Tutti i due supplì avevano un esteriore ultra-croccante ed il riso impeccabile al dente. Fanno per un perfetto spuntino di mezzogiorno.

About SAFbakes

Want to know where to eat and what to bake? Join me at dinediscover.wordpress.com

4 comments

  1. This looks great, I am definitley trying this when I go back to Rome.

    Like

  2. Pingback: Rome for the Summer—A Guide to What, Where and When to Eat | Dine&Discover

  3. Pingback: Rome for the Summer—A Guide to What, Where and When to Eat | Dine and Discover

Leave a comment